matematyka.pisz.pl EGZAMIN GIMNAZJALNY MATURA forum zadankowe liczby i wyrażenia algebraiczne logika, zbiory, przedziały wartość bezwzględna funkcja i jej własności funkcja liniowa funkcja kwadratowa wielomiany funkcja wymierna funkcja wykładnicza logarytmy ciągi liczbowe granica ciągu i funkcji pochodna i całka funkcji trygonometria geometria na płaszczyźnie geometria analityczna geometria w przestrzeni kombinatoryka prawdopodobieństwo elementy statystyki gra w kropki
Obliczanie pierwiastków Magda: 236−4532+23*27Jak to obliczyć Proszę o wytłumaczenie.
26 lis 13:01
sushi_ gg6397228: 36=.... ile to jest 3*27=.... ile to jest
26 lis 13:04
Magda: ale jak obliczyć 236
26 lis 13:06
Magda: 2*36
26 lis 13:06
sushi_ gg6397228: najpierw ile to jest 36
26 lis 13:07
Magda: 6
26 lis 13:09
sushi_ gg6397228: 236= 2* 36= 2*6= ...
26 lis 13:09
Magda: i co dalej trzeba zrobic
26 lis 13:10
Magda: ok
26 lis 13:10
sushi_ gg6397228: bylo jeszcze jedno polecenie do obliczenia 3*27=...
26 lis 13:10
Magda: ok zrobię cały przykład i zobaczysz czy dobrze:
26 lis 13:12
Magda: 2*6−4*2+2*81=12−8+162=4+162=166 Co mam źle
26 lis 13:19
sushi_ gg6397228: 81=... zapomnialas o znaku pieriwastka na koncu
26 lis 13:20
Magda: aha
26 lis 13:22
Magda: jeszcze ten muszę rozwiązać 4438 : 3−23 : (−0,08) : (−2) * 3−0,16
26 lis 13:30
sushi_ gg6397228: http://matematyka.pisz.pl/strona/186.html wzor 6 zastosuj
26 lis 13:34
Magda: a bez wzoru nie policzę tego
26 lis 13:36
sushi_ gg6397228: a dla (−0,08) : (−2)=... liczymy normalnie i potem pod pieriwastek , na ulamek zwykly
 a 
ab=

 b 
26 lis 13:36
sushi_ gg6397228: a chcesz sie meczyc, wzorek łatwo i szybko daje chcesz liczyc 38=.... a potem szukac z tego pierwiastek 4 stopnia
26 lis 13:37
Magda: ok zrobię i zobaczysz czy dobrze emotka
26 lis 13:38
Magda: pierwiastek 4,5,6..... stopnia w excelu obliczę
26 lis 13:39
sushi_ gg6397228: a na sprawdzianie w szkole tez
26 lis 13:40
Magda: ... no nie ale nie wie o co chodzi z tym wzorem, nie wiem jak to podstawić
26 lis 13:41
Magda: to bedzię 49=4*3=12
26 lis 13:43
sushi_ gg6397228: 438= 384=32=9
26 lis 13:44
Magda: aha
26 lis 13:45
sushi_ gg6397228: i tak zrob z pozostalymi
26 lis 13:46
Magda: a co z ta 4 przed
26 lis 13:46
Magda: pomnożyć? 4*9
26 lis 13:46
sushi_ gg6397228: to juz mialas wczesniej liczba* pieriwastek = liczba * ... tak bedzie 4*9=..
26 lis 13:48
Magda: Wyjdzie tak: 36 : (−2) : 0,2 * (0,01) =0,9
26 lis 14:01
sushi_ gg6397228: −0,9 emotka
26 lis 14:03
Magda: nie 0,9 bo zapomniałam przed 0,01 minusa postawić emotka
26 lis 14:05
sushi_ gg6397228: (−0,1)2=0,01 emotka
26 lis 14:07
Magda: a to do czego?/
26 lis 14:10
sushi_ gg6397228: do ostatniego, bo mnie oszukujesz−−−> za kare 40 brzuszkow sie nalezy, zwijam zagle, bo za szybko osiwieje emotka
26 lis 14:11
jhj: 5x−x2
18 lip 09:41
emi: √293 ≈
28 wrz 22:24
pati xd : a≠0 i b≠0
29 paź 15:08
Dawid: 4√2+36=
25 lut 20:33
asd: 2√20
4 mar 08:46
;jhg: 2∫2
6 maj 21:03
asd: 27 =
14 maj 15:55
aniabb: 33
14 maj 15:56
asd: mozesz wytlumaczyc o co w tym chodzi ?
14 maj 16:02
aniabb: 27 = 9•3 = 93=33
14 maj 16:06
asd: dzieki
14 maj 16:08
ksenia: (23)2
16 cze 19:44
bezendu: 12
16 cze 19:46
veg: Bezendu wytlumaczysz ostatni przyklad?
18 cze 16:52
Nienor: 22*32=4*3=12
18 cze 16:53
veg: Aaa , dzieki wielkie
18 cze 17:13
problem: Zadanie z pola kola i wycinka kołowego W wycinek koła wyznaczony przez kąt 90 stop. wpisano koło o polu 4 pi, oblicz pole całego wycinka.
18 cze 18:41
krystian: 13√3
11 sty 21:12
an: {1994,84}
29 maj 16:23