prawdopodobienstwo Xantei: ile jest wszystkich liczb w których zapisie występują tylko cyfry 0 1 i ktore maja co najwyzej 5 cyfr? Poproszę jakieś rozpisanie zadania, z czego co się bierze. Z góry dzięki!
9 paź 19:22
Maciess: Nie jestem pewien ale to powinno być 24+23+22+21+2
9 paź 19:30
Maciess: Od początku, uzyjemy reguły mnożenia. Na początku nie moze stać 0 Liczby 5 cyfrowe: 1*2*2*2*2 ( bo na pozostałych miejscach moze byc 0 lub 1) 4−o cyfrowe: 1*2*2*2 3−y cyfrowe: 1*22 2−u cyfrowe: 1*2 No i zostaje na 0 i 1 czyli dwie ktore ja bym zaliczył na poczet liczb emotka Mozna też to sobie wyobrazic jako zapis binarny i zadac sobie pytanie ile liczb mozesz zapisac mając do dyspozycji n bitów.
9 paź 19:37
Xantei: Dziękuję Maciess! emotka Może dasz radę ewentualnie wytłumaczyć mi w łopatologiczny sposób, jak działa w rachunku prawdopodobieństwa to całe n i k, co jest czym, np. w takim zadaniu.. Część A egzaminu zawiera 8 pytan, częśc B 10 pytan. student loosuje 6 pytan z czesci A I 9 Z B. na ile sposobów moze to zrobic?
 
nawias
8
nawias
nawias
6
nawias
 
nawias
10
nawias
nawias
9
nawias
 
Wiem że ma być
i
natomiast skąd dokładnie się to bierze...
   
Z góry dzięki:')
9 paź 19:44
Xantei: Może będziesz mi to lepiej umiał wytłumaczyć niż obecny nauczyciel matmy:")
9 paź 19:45
janek191: A
 
nawias
8
nawias
nawias
6
nawias
 
Ze zbioru 8 elementowego wybieramy 6 pytań. Jest to kombinacja
  
Kolejność wylosowanych pytań nie ma znaczenia.
9 paź 19:48
Maciess: Tak jak napisał janek. Tego symbolu używasz jeśli chcesz określić ile kombinacji mozesz utworzyc ze jakiegos (większego, choć niekoniecznie) zbioru. Na prostym przykładzie. Masz w klasie 4 osoby (bardzo mała klasa) (A)nia, (Z)uzia, (Kr)zyś i (W)ojtek I jesli chcesz sie dowiedziec ile par moze powstac w takiej klasie (przy założeniu ze jestesmy tolerancyjni). Mamy AZ,AK,AW,ZK,ZW,KW. Tutaj dla ciebie nie ma znaczenie czy Ania jest Zuzią czy Zuzia z Anią. Traktujesz to jako jeden przypadek. Kolejność nie ma znacznia.
 
nawias
4
nawias
nawias
2
nawias
 
Czyli
odpowiada na pytanie ile moge utworzyc par ze zbioru 4 elementowego.
  
 
nawias
4
nawias
nawias
2
nawias
 
=6 (co widać u gory)
  
9 paź 19:56
Xantei: Czyli jednym słowem − jest możliwe, aby mniejsza liczba była u góry
9 paź 19:58
Xantei: No i w sumie główne pytanie, jak mogę rozróżnic czy zadanie X jest oparte na wariacjach, permutacjach czy kombinacjach? Czy może jedyną metodą jest "siedzieć w tym"?
9 paź 19:59
Jerzy: To jest niemożliwe.
9 paź 20:00
Maciess: Nie jestem matematykiem, ale wg mojej wiedzy moze. Wartość wtedy to 0. Intuicyjnie, ile utworzysz zbiorów 4 elementowych ze zbioru 2 elementowego? Zadnego , zero emotka Dokładając do tego trójkąt Pascala mozna to interpretować, że "wychodząc poza trojkąt" są tam wpisane 0.
9 paź 20:06
Pytający: Maciess, ale co ma nasza (nie)tolerancyjność do możliwości powstania pary? "Czyli jednym słowem − jest możliwe, aby mniejsza liczba była u góry?" Xantei zależy od przyjętej definicji... jeśli dopuszczamy taką możliwość, to oczywiście
 
nawias
n
nawias
nawias
k
nawias
 
=0 dla k>n.
  
Przykładowo: na ile sposobów można wybrać 3 różne osoby spośród 2 różnych osób? Jest to niemożliwe, znaczy na 0 sposobów.
9 paź 20:07
Kacper: @Xantei polecam to przeczytać powinno się rozjaśnić https://www.matmana6.pl/kombinacja W tablicach CKE masz taką definicję, więc zakładam że ona Cię obowiązuje na maturze: Liczba sposobów, na które spośród n różnych elementów można wybrać k ( 0 ≤ k ≤ n) elementów,
 
nawias
n
nawias
nawias
k
nawias
 
jest równa
  
9 paź 20:20