Matura rozszerzona Jakub: Jakie mieliście odpowiedzi na maturze rozszerzonej? Ja z tego co pamiętam Granica 952 Suma liczb zapisanych za pomocą 1 3 5 7 9 − 6 666 600 b = 2019 Obwód trójkąta 120 Wielomian m = 1 x ∊ (−;−3> U <−1/2 ; 2> Iloraz ciągu geometrycznego 2 − 1 Równanie trygonometryczne x = kπ lub x = 1/3π + kπ lub x = 5/3π + kπ Ostatnie a = 2
9 maj 12:36
wredulus_pospolitus: a co za problem poczekać chwilę − zaraz będą rozwiązania w internecie
9 maj 12:41
Kowal2000: Tak samo, tylko ostatnie jakieś dziwne z pierwiastkiem trzeciego stopnia
9 maj 12:42
the foxi: mnie inaczej wyszedł obwód i ostatnie zadanie. objętość graniastosłupa prawidłowego trójkątnego = 2
a23H 8 

=2 ⇒ H=

4 a23 
pole całkowite graniastosłupa=Pc(a)=
 a23 a23 24 3a3+48 
2Pp+3Pb=

+3aH=

+

=

 2 2 a3 2a3 
 2a3*9a2−23(3a3+48) 123a3−963 
Pc'(a)=

=

 12a2 12a2 
Pc'(a)=0 ⇔ 123a3−963=0 12a3=96 a3=8 a=2 ... .. .
9 maj 12:46
TheDanceoofEternity: Iloraz wychodził mi 1/3
9 maj 12:46
Kowal2000: A jak trzeba było zrobić to z ciągiem?
9 maj 12:55
52: iloczyn 1/3 a obwód 92 u mnie a jakie parametry a z okregami
9 maj 12:57
52: iloraz*
9 maj 12:57
Mo: Mi iloraz też 1/3, ostatnie zadanie tak samo jak the foxi a równanie trygonometryczne: x=kπ, x=2/3π +2kπ, x=−2/3π+2kπ
9 maj 12:58
0÷: Ja poprawiałem maturę i jej nie poprawie jak 18÷ było tak i będzie była trudniejsza niż rok temu
9 maj 13:00
mat3:
 a23 83 
Pc=

+

 2 a 
 83 
P'(a)= a3

 a2 
P'(a)=0 3(a3−8)=0 a=2 chyba krócej? no nie? emotka
9 maj 13:01
Mo: Ja też pisałam w zeszłym roku i szczerze mówiąc nie potrafię ocenić czy ta nie była trudniejsza albo na podobnym poziomie. Jak dla mnie, dużo liczenia, ale też bez przesady, nie wiem. Oby było dobrze. emotka
9 maj 13:02
aaaa: czy z okregami wyszlo wam a =6 , a=6−6{2} i a 6 +6{2}?
9 maj 13:04
TheDanceoofEternity: Tak, ale zamiast 2 to 3
9 maj 13:08
the foxi: racja mat3 emotka z okregami pomagalo zrobienie rysunku, na jego podstawie ustalilem, ze a=6, a=6−6 albo a=6+6 w zadaniu z obwodem na pewno nie dostałem liczby całkowitej. :< a równanie trygonometryczne na pierwszy rzut oka ciężkie, ale po zastosowaniu wzoru na sumę sinusow okazalo sie, ze banalemotka
9 maj 13:08
the foxi: a=6, a=6−63 oraz a=6+63* jak to należało zrobić algebraicznie?
9 maj 13:09
Michał: Jeden punkt wspólny gdy okręgi styczne wewnętrznie lub zewnętrznie
9 maj 13:11
Michał: I odległości między środkami równe sumie lub różnicy promieni
9 maj 13:11
TheDanceoofEternity: Odleglosc miedzy srodkami okregow jest rowna sumie promieni lub roznicy promieni.
9 maj 13:12
the foxi: no oczywiście...emotka
9 maj 13:12
Michał: Kurde, głupie błędy ... Np 1/3 to 9/21 albo w ostatnim dopisałem jedno "a" z rozmachu i a wyszło 22 A byloby ~ 94% to znowu głupie błędyemotka
9 maj 13:14
Ckegn:
 493 
Obwod 22+

 6 
9 maj 13:16
Jakub: Ja myślałem że będzie 100% ale chyba ilorazu ciągu nie umiem policzyć
9 maj 13:16
Michał: Jak zrobiłes z tą suma liczb?
9 maj 13:19
Jakub: 24(10000 + 30000 + 50000 + 70000 + 90000) + 24(1000 + 3000 + 5000 + 7000 + 9000) + 24(100 + 300 + 500 + 700 + 900) + 24(10 + 30 + 50 + 70 + 90) + 24(1 + 3 + 5 + 7 + 9) = 24*25*11111 = 6 666 600
9 maj 13:20
52: jak z tym obwodem było? ja policzylem cos alfa potem 180− alfa i tw cosinusow
9 maj 13:32
the foxi:
 coś tam 
ja tak samo, tyle że wynik końcowy otrzymałem

 3 
9 maj 13:45
52: Ja chyba jak drugi raz tw cosinysoe używałem to minusa jednego pominęłam
9 maj 13:46
52: to będzie 1pkt straty czy więcej mogą zabrać?
9 maj 13:46
Kowal2000: Z ciągu nie można tego było zrobić s120 ?mi tak samo ale z ciągu wyszło
9 maj 13:48
Maciess: Ile ucinają za rachunkowy? W optymalizacji zgubiłem 3 w funkcji ale doprowadziłem do końca.emotka
9 maj 13:56
Kowal2000: Ja złe sprowadziłem do wspólnego i z tragicznymi liczbami ale doprowadziłem
9 maj 13:58
52: w dowodzie algebraicznym był jakiś haczyk? Aż za łatwy się wydawał
9 maj 14:01
a47: 1 nie zrobiłem, 1 mam źle, cała resztę jak patrze to mam dobre odpowiedzi, tylko tryognometrie albo mam źle, albo zobaczyłem złą odpowiedz. To jakie tam wychodziły rozwiązania? Ja miałem kπ, 2/3π+2k i 4/3π+2kπ
9 maj 16:01
Eta: rysunek zad.10 (4pkt) z tw. cosinusów w ΔADC
 142+62−162 
cosα=

⇒ cosα= −1/7 to cos(180o−α)= 1/7
 2*14*6 
w trójkącie prostokątnym DEC ( bo DBC jest równoramienny z treści zadania)
 7 7 1 
cos(180o−α)=


=

a=49
 a a 7 
Obwód trójkąta ABC : L= 22+2*49 L=120 [j] ======= i po ptokach emotka
9 maj 16:50
Ckegn: @mila a jak wylaczylem minus z kąta cosinusa przed cosinusa (zapomnialem ze cosinus jest parzysty) i mi wyszedl inny wynik ale caly schemat robienia prawidlowy to strace 1pkt?
9 maj 16:56
9 maj 16:57
Eta: Ja nie jestem Mila sorry emotka
9 maj 16:58
Ckegn: Oj @Eta xd zmienilas kolor chyba
9 maj 16:58
Michał: Czy jeśli w optymalizacji miałem a2 = 8 zamiast a3 = 8 to będę miał jakieś punkty? Wzór funkcji dobrze wyznaczyłem, przy liczeniu pochodnej mi się "a" zaplątało
9 maj 16:59
Eta: Niestety .... ale stracisz ten 1pkt
9 maj 16:59
Eta: @Michał myślę,że stracisz 1pkt
9 maj 17:01
Ckegn: O to git Wg ciebie 80 82% mozna uznac ze dobry wynik z tej matury? Chcialbym skladac na agh i nie wiem jak bedzie z progami bo wielu uwaxa te mature za banalna a wiec progi moga poszybowac
9 maj 17:01
Michał: Ooo dziękuję ❤️ czyli będzie to wymarzone 90% a nawet 2 więcej xd
9 maj 17:01
Eta: Może CKE gn ..... aż tak źle Cię nie ocenią ( chyba,że rozszyfrują Twój nick
9 maj 17:02
Eta: Gratulacje Michał ! bardzo ładny wynik .. emotka
9 maj 17:03
Ckegn: Kogo nie spytam to mowi ze mial 90−100 co to sie dzieje
9 maj 17:04
Eta: A Ty? emotka
9 maj 17:05
Michał: Dziękuję 😊 może to banalnie zabrzmi ale to w dużej części Wasza zasługa i tego jak nieraz łapotologicznie (czyt jak dla debila) tłumaczyliscie mi emotka
 1 9 
Choć nie mogę przeboleć tego że dzisiaj

to było u mnie

 3 21 
9 maj 17:06
Eta: Też się chwal
9 maj 17:06
Michał: Ckegn, bo generalnie (moim zdaniem) matura nie była zbyt trudna ale bardzo niestandardowa. Np bez stereometrii albo równania kwadratowego z tymi przeróżnymi warunkami, więc może dlatego Ale nie wiadomo jak to wypada w skali kraju bo np u mnie mieli mieszane uczucia emotka
9 maj 17:07
Ckegn: No pisalem 17 01 80−82% a jesli rzeczywiscie kazdy ma takie wyniki 90−100 to chyba nie da rady moje wymarzone Agh informatyka
9 maj 17:08
Michał: Ooo, jaki wydział?
9 maj 17:09
Ckegn: @Michal a to jakas zauwazalna roznica? xd
9 maj 17:11
Michał: Podobno tak xd Same syllabusy EITa a EAIIBa się dość różnią
9 maj 17:13
Eta: @Ckegn nie martw się emotka da radę ! emotka
9 maj 17:13
Ckegn: Myslalem czy by sobie roku przerwy nie zrobic A teraz tym bardziej sie ku temu przychylam
9 maj 17:16
Eta: Nie rób tego Przez rok, połowę tego co umiesz .... zapomnisz
9 maj 17:17
Ckegn: Studia to i tak nauka od nowa ....?
9 maj 17:19
Wolodyjowski: Pawel no co tam sie z tobą dzieje? Skąd to zwątpienie?
9 maj 17:28
52: 84−90% jakoś, cóż mogło być ciutke lepiej, trzeba czekać na fizykę
9 maj 17:34
wesieogarnij: Cala Polska napisala na 90% kurwa, nigdy nie zauwazylem aby nasze spoleczenstwo bylo takie wyedukowane.Zobaczymy w raporcie te super zdawalnosc
9 maj 19:05
Ckegn: 1/2 ludzi w ogole nie bierze tej matury na powaznie a potem tez ida na jakies gowniane studia, ja tez mam taki byc? Ja sie wole porownywac do trche bardziej "oswieconej" grupy z jakimis resztkami ambicji co do swojej przyszlosci
9 maj 19:16
Michał: Ale weź pod uwagę że nawet 100% na maturze nie gwarantuje że "coś" osiągniesz i że przede wszytkim będziesz człowiekiem...
9 maj 19:19
wesieogarnij: druga polowa i tak gonwo ma z tej matury. A z tej polowy co nie biora na powaznie jest wiele przypadkow, ze dobrze im sie powodzi.Tak jakby to definiowalo czy cos ci sie uda w zyciu.Ale tak nie jest i moze dlatego nie kazdy bierze to na powaznie
9 maj 19:20
wesieogarnij: Duzo zalezy od filozofii zyciowej. Mozesz pojsc na ambitne studia, uczyc sie calek i macierzy i uwazac sie za oswieconego. Tymczasem ci 'debile' bez matur, nie wiedzacy ile jest 7*8 i tak maja gdzies takie rzeczy. Widze to po swoich znajomych z bylego gimnazjum.Ja w liceum 3 lata uczenia sie, duzo ograniczen. I tak nie mam pewnosci czy cos mi to da, a oni tymczasem imprezy, dziewczny itp... I mysle, ze ich przyszlosc tez tak bedzie wygladac.Ponadto nigdy nie beda zalowac braku jakies matury, czy cos.Mozna zyc bez tego szczesliwie.Im mniej wiesz, tym lepiej spisz i cos w tym jest
9 maj 19:24
Ckegn: Gadanie... roznica jest taka ze 70% studentow informatyki sie ustatkuje w zyciu tak zeby godnie zyc, a z tych studiujacych jakies filologie moze 10% sobie jakos poradzi na rynku pracy Moze i racja, ze to czy ktos ma 100% z matmy nie musi oznaczac, ze odnajdzie sie w zyciu, ale czlowiek z papierkiem i wiedza zawodowa ma 10x wieksze szanse na zdobycie sensownej roboty niz typowy typ ze slabego technikum
9 maj 19:49
Michał: po części się zgadzam z Tobą. Ale obecnie na rynku pracy liczy się DOŚWIADCZENIE. Pracodawny chcą 18latka z 20letnim doświadczeniem. Dlatego chyba największą rozkminą powinno być to czy iść na studia gdzie od rana do wieczora w książakch czy na ten sam kierunek na luźniejszy wydział/uczelnie a w międzyczasie choćby na pół etatu gdzieś już pracować w brażny inf emotka ale to tylko moje zdanie emotka
9 maj 19:53
Maciess: To chyba dobre miejsce na podziękowania dla całej gwardii z tego forum. Dzięki wam mój wynik jest jaki jest. Trochę to dziwne, ale nauczyłem się od was dużo więcej niż w szkole. Robicie wspaniała robotę i mam nadzieję że to forum będzie istniało jeszcze długo! Postaram się splacac ten kredyt który od was dostałem emotka
9 maj 20:00
Michał: Ile naskrobałeś Maciess?
9 maj 20:07
Maciess: Ciężko wyczuć, bo głównie pogrzebaly mnie drobne rachunkowe i ciągi się zacialem. Myślę że pod 80% będzie emotka
9 maj 20:26
Michał: Myślałem że tylko ja takie błędy rachunkowe dziś popełniłem xd ale ładny wynik, gratki emotka Piszesz fizykę jeszcze czy już koniec pisemnych?
9 maj 20:30
Zurek: Myślicie ze w tym zadaniu na sumę będą dawać fulla jak się policzyło wzorem na ciąg arytmetyczny? Bo tak defacto to jest to pare ciągów arytmetycznych połączonych razem z łączną ilością wyrazów 120
9 maj 20:49
Mariusz: Mając dany jeden pierwiastek równania trzeciego stopnia znajdź pozostałe Własności funkcji cosinus Mając daną długość przekątnej i miarę kąta nachylenia ściany do podstawy ostrosłupa prawidłowego czworokątnego oblicz pole powierzchni całkowitej i objętość Matura ustna 19 lat temu
9 maj 20:57
Mariusz: Zadań z pisemnej nie pamiętam ale rozwiązałem cztery z pięciu i nauczyciele mogli wybrać te trzy w których było najmniej błędów
9 maj 21:05
Wolodyjowski: Mariusz dość proste te zadania sprzed 19 lat
9 maj 21:34
Mariusz: A jakie chciałeś na ustną ? Zapewniam cię że miałem dużo więcej materiału na podstawowej niż ty teraz na rozszerzonej
9 maj 21:49
Mariusz: Na ustnej masz tylko 15 minut na przygotowanie i już musisz odpowiadać Przynajmniej 19 lat temu tak było Gdyby wymyślili jakieś trudniejsze zadania to nie rozwiązałbyś ich w tak krótkim czasie Co do pisemnej to ich nie pamiętam ale zdaje mi się że jedno było z prawdopodobieństwa
9 maj 22:15
Michał: Myśliscie że progi z poprzedniego roku np. na AGH utrzymają się i na informatyke na EAIIB wystarczy ~920pkt
9 maj 22:47
wesieogarnij: kiedys to kurla bylo
9 maj 22:48
wredulus_pospolitus: Michał −−− wszystko zależy od tego ilu będzie chętnych i 'na jakim poziomie'. A to zależne jest od tego jak napiszą ludzie rozszerzoną matmę, (fizykę?) i informatykę
9 maj 23:31
uf: myślicie że jak w optymalizacji wyznaczyłem a, policzyłem Pc ale nie obliczyłem H to odetną mi punkty?
10 maj 14:48
abcd: W zadaniu było napisane by podać długośći krawędzi, więc pewnie niestety jeden punkt poleci.
10 maj 16:22
Nieudacznik: Ten jeden punkt jest tylko ziarnkiem piasku na pustyni
10 maj 17:11
trup: ten jeden punkt w kierunkach matematycznych wazy więcej niz np 20% z angielskiego polskiego
10 maj 17:22
Nieudacznik: Tak, zdaję sobie z tego sprawę.
10 maj 17:24